Pages

Sunday, November 10, 2013

مربای آناناس


این مربا خیلی خوشمزه تر از اونی شد که فکر میکردم و مثل همیشه برای مربا من ترجیح میدم روشی رو استفاده کنم که احتیاج به اضافه کردن آب نداشته باشه و مربا با آب خودش بپزه.

مواد لازم :

1/2 پیمانه شکر
2 تا 3 سانتیمتر چوب دارچین
1 عدد آناناس ( با وزن حدود 1800 گرم)


برای پوست گرفتن آناناس به این لینک یه نگاهی بندازید : How to peel a pineapple
خیلی کامل با شکل نشون داده شده. اینه که من دوباره کاری نکردم و به همون صفحه ارجاع میدم.

تنها نکته ای که باید بگم اینه که تا مرحله 8 پیش میریم فقط. چون به حلقه کردن و خارج کردن مغز سفت وسط میوه احتیاجی نداریم. اتفاقا نگهش میداریم چون فیبر زیادی داره.

از یه آناناس متوسط با وزن تقریبی 1800 گرم بعد از جداکردن پوست و برگ و دونه هاش بدون جداکردن وسطش حدود 1100 گرم میوه میگیریم.

آناناس رو خرد میکنیم و با دستگاه غذاساز یا بلندر پوره میکنیم. با غذاساز خیلی راحت انجام میشه ولی اگه با بلندر به مشکل برخوردیم کمی آب اضافه میکنیم، فقط درحدی که قادر به له کردن میوه باشه.


پوره رو همراه چوب دارچین روی حرارت میگذاریم، روی شعله متوسط تا بپزه. زود به زود هم نمیزنیم تا به تغییر رنگ پوره کمک کنه.

زمانی که بیشتر آب میوه کشیده تقریبا 80% و پوره غلیظ شده شکر رو اضافه میکنیم. این بهترین زمانه چون بلافاصله شکر شروع به ذوب شدن میکنه و مواد تغییر رنگ میدند.


شعله رو کم میکنیم و زیاد هم نمیزنیم. گاهی فقط برای اینکه نچسبه. اینطوری مواد زودتر کاراملی رنگ میشند.


به غلظت و رنگ مورد نظرمون که رسید از روی شعله برش میداریم. داخل شیشه میریزیم و درش رو باز میگذاریم تا زمانیکه کاملا سرد بشه. من یک شب تا صبح بهش زمان میدم.


مقدار شکری که اضافه کردم زیاد نیست. چون اناناس حین پخت شیرین تر هم میشه. دستوری که ازش کمک گرفتم بیشتر از 2 برابر شکر داشت.


از این مارمالاد برای تهیه مینی تارت آناناس هم استفاده کردم که دستورش رو در پست بعد میگذارم.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...