Pages

Monday, October 6, 2014

بستنی عسل و اسطوخودوس


Lavender Honey Ice Cream , این بستنی رو بیشتر از رو کنجکاوی درستش کردم. دستورش رو زیاد دیده بودم با عکسهای خوشکلی که دلبری میکردند :) برای کسی مثل من عاشق بستنی و کشف طعمهای جدید همین کافی بود تا درستش کنم. البته باید عطر اسطوخودوس رو دوست داشته باشید. عطر و طعمش بینظیر شد. یه بستنی سالم و بهشتی.

اسطوخودوس گیاه اعجاب انگیزه که در سلامتی بدن معجزه می کنه! این گیاه جای سوختگی و نیش حشرات را تسکین می ده، خواب راحتی به ارمغان می آوره، به هضم غذا کمک می کنه و یک داروی ضدعفونی کننده ی فوق العاده به حساب میاد. اینجا میتونید بیشتر دربارش بخونید : اسطوخودوس، گیاهی آرام بخش

مواد اولیه :

شیر 2 پیمانه
خامه 1 پیمانه (whipping cream)
عسل 1/3 پیمانه
زرده تخم مرغ 4 عدد
اسطوخودوس خشک 2 قاشق سوپخوری



شیر رو همراه عسل و  اسطوخودوس روی حرات میگذاریم تا عسل حل بشه. نباید بجوشه. همین که بخار ازش بلند شد یعنی گرمه و کافیه. روی قابلمه رو با پارچه ای میپوشونیم و 10 دقیقه استراحت میدیم. بعد شیر رو صاف میکنیم. رنگ شیر تیره شده و گلهای اسطوخودوس عطرشون رو دادند به شیر. توقع نداشته باشید رنگ شیر آبی بشه. اگه بخوایم رنگ بستنی آبی بشه مثل گلها، باید کمی رنگ خوراکی اضافه کنیمم.
شیر رو دوباره حرارت میدیم تا فقط گرم بشه.

در ظرف دیگه ای زرده ها رو هم میزنیم تا روشن بشه رنگشون. در حین هم زدن شیر رو کم کم به زرده ها اضافه میکنیم. اگر یک باره بریزیم یا هم نزنیم داغ بودن مایع باعث پختن زرده میشه.
مجددا مواد رو به قابلمه برمیگردونیم و روی حرارت متوسط میگذاریم. مایع شروع به غلیظ شدن میکنه. بهتره همش بزنیم آروم آروم.


یه کاسه یخ درست میکنیم و قابلمه رو روش میگذاریم.هم میزنیم تا مواد سرد بشه. در عین حال میبینید که غلیظ تر هم میشه. روش رو با سلفون یا پلاستیک فریزر میپوشونیم طوری که مستقیم به تمام سطح مواد بچسبه تا روش لایه نبنده. حد اقل ٣ ساعت داخل یخچال میگذاریم.

خامه رو هم میزنیم تا فرم بگیره و با باقی مواد مخلوط میکنیم.
اگر بستنی ساز داریم که میره داخل بستنی ساز تا آماده بشه و بعد هم فریز اگر نه داخل ظرف دار میگذاریم فریزر. خودش رو که کمی گرفت درش میاریم و دوباره با همزن میزنیم. اینکار رو چند بار باید تکرار کنیم تا بستنی شکل بگیره و درعین حال بلورهای یخ قابل مشاهده نباشند توش.




به جای همزن من از دستگاه غذاساز استفاده کردم. بستنی رو داخلش ریختم و هم زدم. گذاشتم فریزر و ٣ بار این کار رو تکرار کردم. 


این 4 تا اسکوپ رو گذاشتم تو کاسه فقط برای عکس، گفتم یکیشم میخورم بقیش رو میگذارم تو ظرفش که کم کم بخورم زود تموم نشه.
نشد دیگه، هر چهار تاش رو خوردم، هه هه 
جاتون خالی ^_^


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...