Pages

Sunday, November 2, 2014

نوشیدنی کدوحلوایی


من اصولا هر چند وقت یکبار به یه چیزی معتاد میشم. یه مدت شدیدا معتاد انواع مافین و نون بودم واسه صبحونه، یه مدت معتاد گرانولا، الانم یه سالیه که معتاد همین نوشیدنیهای مقوی شدم که بهشون میگیم اسموتی "smoothie". دستور چند نمونش رو یکی یکی میگذارم.

خیلی راحت تهیه میشند، مواد اولیه بستگی داره به موجودی یخچال و البته اینکه تو چه حال و هوایی باشی، همه رو میریزی تو بلندر و در کمتر از یک دقیقه یه صبحانه داری پر از ویتامین و فیبر و کلسیم.
کلسیم البته چون من تو اسموتی حتما شیر و ماست میریزم.
نه فقط برای صبحانه که به عنوان دسر و مخصوصا طی روزهای گرم تابستون میتونیم سرو کنیم.

مواد اولیه :

ماست 1/2 پیمانه
شیر 1 پیمانه
پوره کدوحلوایی 1/2 پیمانه
عسل 1-2 قاشق سوپخوری
دارچین 1/2 قاشق چایخوری
زنجبیل 1/4 قاشق چایخوری
جوز هندی 1 پینچ
میخک 1 پینچ


روش تهیه پوره کدوحلوایی رو اینجا میتونید بخونید : پوره کدوحلوایی
برای این دستور من از پوره ای که تازه تهیه کرده بودم استفاده کردم ولی از اونجایی که زمان نگهداریش در یخچال محدوده برای فریز کردنش، اون رو 1/2 پیمانه اندازه میکنیم و در زیپ لاک در فریزر قرار میدییم. یا برای مصرف در نوشیدنیها اون رو در قالبهای یخ میریزیم و بعد از یخ زدن کامل، یخهای کدو رو در زیپ لاک میریزیم و نگهداری میکنیم.
اگه نوشیدنی رو بدون رسیپی و از روی عادت درست میکنید هر بار چند تا از روش بردارید و مخلوط باقی مواد کنید.

و اما دستور تهیه؛
همه مواد رو با هم داخل بلندر میریزیم و خوب که مخلوط شد آمادست.
دیگه چی آسونتر از این ^_^

میزان شیرینیش رو با عسل و طبق سلیقه کم و زیاد میکنیم. و البته یادمون باشه که کدو ها ممکنه شیرینیشون یک اندازه نباشه.
رقیق و غلیظ بودن نوشیدنی رو هم با کم و زیاد کردن شیر اندازه میکنیم.

گاهی غلیظ درستش میکنم، به غلظت ماست و گرانولا روش میریزم.
میتونیم موز حسابی رسیده هم بهش اضافه کنیم که باعث غلیظ و شیرین تر شدن نوشیدنی میشه.


از اونجایی که من در مصرف لبنیات شدیدا تنبل هستم، این روش کمک میکنه تا اشتیاق بیشتری برای رساندن هرچه سریعتره کلسیم به بدنم نشون بدم. خلاصه که بچه حرف گوش نکن اگه دارید که لبنیات دوست نداره اینطوری میتونید گولش بزنید :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...