Pages

Wednesday, March 4, 2015

پتاژ کرفس


به ندرت پیش میاد سوپ و آش درست کنم، بیشتر زمانی که مهمون دارم. پتاژها هم خیلی راحت پخته میشند و خیلی نیاز به توجه و رسیدگی ندارند. اینه که خیلی ازشون استقبال میکنم :)
دستور چند نمونه پتاژ دیگه رو پیش از این نوشتم که همشون مثل این یکی خوشمزه شدند. ولی راستش اینه که چون کرفس خیلی دوست دارم، این یکی رو بیشتر از همه دوست داشتم.

مواد اولیه :

کرفس 500 گرم
تره فرنگی 50 گرم
هویج 50 گرم
کره 50 گرم
سیب زمینی متوسط 1 عدد
سیر 1 حبه
آب مرغ 1 لیتر
خامه 2 تا 3 قاشق سوپخوری
نمک - فلفل
برگ بو 1 عدد



مثل همیشه سبزیجات رو درشت خرد میکنیم و با کره تفت میدیم. تفت دادن به افزایش طعم و مزه سبزیجات کمک میکنه اما رنگ سبزیجات نباید عوض بشه.

برگ بو، آب مرغ، نمک و فلفل رو هم اضافه میکنیم و میگذاریم تا بپزند.
بعد از پخت کامل سبزیجات, برگ بو رو خارج میکنیم.
مواد رو میکس میکنیم.
اینکه غلظت سوپ چقدر باشه سلیقه ایه. معمولا اگه بخش اعظم سبزیجات از نوع ریشه ای باشند مثل سیب زمینی سوپ غلیظ تری خواهیم داشت. میتونیم با اضافه کردن آب مرغ یا حتی شیر رقیقش کنیم. اما اگه هنوز خیلی رقیق باشه، سوپ رو میگذاریم دوباره روی حرارت تا غلیظتر بشه.


در نهایت از روی حرارت برمیداریم و خامه رو اضافه میکنیم. این مقدار که گفتم کافیه برای این مقدار سوپ ولی خامه بیشتر میشه سوپ چرب تر و خوشمزه تر.
اینم بگم که اگر آب مرغ نداشتیم، آب سرد رو جایگزین میکنیم و کمی قرص مرغ اضافه میکنیم.


با چند تا برش لیمو ترش تازه کنارش سوپمون رو سرو میکنیم.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...