Pages

Thursday, September 24, 2015

بستنی ماستی توت فرنگی


یه بستنی رژیمی و کم کالری و خوشمزه, بدون شکر و خامه. 
چی بهتر از این برای آدمی مثل من که عاشق بستنیه, اونم ۴ فصل.

مواد اولیه :

توت فرنگی ۴ پیمانه
ماست ۱ پیمانه
عسل ۱/۴ پیمانه
آبلیمو تازه ۱ قاشق چایخوری 

من اینبار از ماست یونانی 1% استفاده کردم. محدودیتی برای استفاده از ماست وجود نداره. ماست معمولی با درصد چربی که دوست دارید یا در دسترس هست. خوب مشخصه که هرچی پر چرب تر باشه خوشمزه تر میشه ولی اگر حساب کالریها دستتونه که کم چرب تر بهتره. 
با ماست وانیلی هم خیلی خوب میشه, فقط حواسمون باشه که خودش شیرینه.


توت فرنگی ها رو میگذاریم فریزر تا یخ بزنند. نیاز نیست خیلی ریز خورد کنیم, من فقط اونایی که خیلی درشت بودند رو ۲ تا ۳ قسمت کردم که داخل میکسر مشکلی براش پیش نیاد, و همونطور که در عکس واضحه همونطور پیمانه کردم.
ماست هم بهتره از قبل داخل یخچال و خنک باشه.


همه مواد رو با هم داخل دستگاه غذاساز میریزیم و میکس میکنیم. مزش رو بچشید و اگر براتون کم شیرین بود عسل بیشتری اضافه کنید.
به نظرم همین قدر باید کافی باشه تا مزه توت فرنگی غالب باشه.
اگر عسل در دسترس نبود میشه با شکر جایگزینش کرد.


بستنی همین حالا هم قابل سروه, فقط کمی نرم تر از حد معمول هست. اگه همیشه میوه داخل فریزر داشته باشیم به عنوان یه دسر فوری و خوشمزه خیلی مناسبه.
اگر بستنی سفت تر میخوایم که داخل ظرف دردار ریخته و داخل فریزر میگذاریم و وقتی خودشو کمی گرفت در میاریم و دوباره با همزن میزنیم. اینکار رو چند بار باید تکرار کنیم تا بستنی شکل بگیره و درعین حال بلورهای یخ قابل مشاهده نباشند توش. 


تفاوتی که این بستنی با بستنی های معمولی داره اینه که بافتش یخی تر هست چون آب بیشتری داره چربی کمتره, پس داخل فریزر سفت میشه. چند دقیقه قبل از سرو از فریزر در بیارید تا نرم بشه و راحت بتونید از قاشق بستنی برای گلوله درآوردنش استفاده کنید.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...