Pages

Thursday, December 10, 2015

شیرینی کشمشی


این هم یه شیرینی ساده و خوشمزه. نسل امروز رو نمیدونم, ولی تو نسل ما  همه دوستش داشتیم. 
بچه که بودم کشمش هاشو بیشتر دوست داشتم, اول کشمش ها رو جدا میکردم میخوردم بعدش خود شیرینی رو که معمولا حسابی ترد بود. الان هم این شیرینی رو پر کشمش دوست دارم.

مواد اولیه:

تخم مرغ ۴ عدد
کره ۱ پیمانه ( ۲۲۷ گرم )
شکر دانه ریز ۱,۲/۳ پیمانه 
ارد ۲,۱/۳ پیمانه
کشمش ۱,۱/۲ پیمانه
عصاره وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری
گلاب ۲ قاشق چایخوری
زعفران ( اختیاری )



اول از همه باید کره و تخم مرغ ها به دمای محیط رسیده باشند. 
کره نرم شده رو با شکر مخلوط و با همزن اینقدری میزنیم تا حسابی نرم و کرمی بشه. در حالی که به هم زدن ادامه میدیم تخم مرغ ها رو یکی یکی و با فاصله چند ثانیه اضافه میکنیم. 
وانیل و گلاب رو هم میریزیم. اضافه کردن زعفران کاملا اختیاری هست, من خودم هیچ وقت استفاده نمیکنم. اگر خواستیم, بهتره که خیلی غلیظ زعفرون رو دم کنیم.

ارد رو الک میکنیم و به مواد شیرینی اضافه میکنیم. فقط اینقدری هم میزنیم تا ارد خوب مخلوط بشه, و نه با دور تند. در نهایت هم کشمش رو مخلوط میکنیم.


فر رو با حرارت ۳۲۵ درجه فارنهایت روشن میکنیم تا گرم بشه. 
کف سینی فر رو کاغذ شیرینی پزی پهن میکنیم. با یه قاشق مرباخوری خمیر شیرینی رو اندازه میکنیم, یه قاشق مرباخوری سرپر برای هر شیرینی, که اگه برامون مهمه که حتما همه شیرینی ها گرد و تقریبا یک شکل باشند دور خمیر رو گرد میکنیم, که من اینکار رو نکردم. با فاصله داخل سینی میچینیم. همونطور که در عکسها هم مشخصه به خاطر کره زیاد حسابی پهن میشه موقع پخت.

بین ۱۴ تا ۱۶ دقیقه برای پخت زمان لازم داریم. حواسمون باشه که زود میسوزه زیرش. معمولا کف شیرینی کشمشی باید طلایی بشه که همین حسابی برشتش میکنه.


اندازه شیرینی ها خیلی بزرگ نمیشه, ولی بعضی قنادی ها شیرینی کشمشی هاشون خیلی درشته. اگه براتون مهمه, اول با پخت ۲, ۳ تا شیرینی  با چند سایز مختلف شروع کنید, اندازش که دستتون اومد برای سری بعد سینی رو پر کنید.


نوش جون .. ..........................

1 comment:

  1. سلام عاطفه جون

    من دوباره برگشتم :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...