Pages

Thursday, January 28, 2016

تارت سیب زمینی


مواد اولیه :

خمیر هزارلا ۴۰۰ گرم ( به انگلیسی puff pastry ,به فرانسه Pâte feuilletée )
سیب زمینی ۲۰۰ گرم
روغن زیتون ۱ قاشق سوپخوری
نمک, فلفل سیاه
پنیر پارمزان 
آویشن تازه


فر رو با حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت روشن میکنیم تا گرم بشه.

خمیری که من ازش استفاده کردم همونطور که در عکس اول معلومه, خمیر آماده ۲۰۰ گرمی هست که باز نشده. از دو تا خمیر آماده بازاری استفاده کردم, بهتره خودمون وردنه بکشیم و بازش کنیم. خمیر رو تا قبل از استفاده در یخچال نگه میداریم تا نرم نشه و تغییر شکل نده.

برای باز کردن خمیر اول با وردنه روش فشارهایی میاریم, از بالا تا پایین, بعد همین کار رو از جهت دیگه هم تکرار میکنیم. بعد با کمک وردنه یک بار از بالا به پایین, یکبار از چپ به راست خمیر رو باز میکنیم. آرد پاشی زیر و روی خمیر به راحت وردنه کشیدن خمیر کمک میکنه.
رعایت جهت حرکت وردنه در استفاده از این نوع خمیر خیلی اهمیت داره. کمک میکنه تا لایه های خمیر که با کره از هم جدا شدند حالت خود رو حفظ کنند و حین پخت, خمیر در همه قسمت ها به طور یکسان پف کنه. در غیر اینصورت حالت لایه لایه خمیر در بعضی قسمت ها میشکنه و بعضی قسمت ها خوب ورقه ورقه نمیشه یا خمیر کج میشه.


هر دو خمیر رو به اندازه مربعی به ضلع ۲۰ تا ۲۱ سانتی متر باز میکنیم. کناره های خمیر رو میبریم, هر خمیر رو به ۴ قسمت مساوی برش میزنیم.


گوشه های خمیر رو مثل عکس بالا یه برش ۱ سانتی میزنیم و دو طرف برش رو با یه قطره آب به هم میچسبونیم و کف خمیر رو با چنگال سوراخ سوراخ میکنیم.

برای داخل تارت من از سیب زمینی های ریز استفاده کردم, برش های نازک میزنیم و با آویشن تازه, روغن زیتون, نمک و فلفل سیاه مخلوط میکنیم.


سیب زمینی ها رو روی خمیر تارت پخش میکنیم و روش رو پارمزان رنده شده میپاشیم. من روی هر کدوم تقریبا یک قاشق چایخوری پارمزان ریختم.


تارت ها رو برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه میپزیم, اینقدری که روشون حسابی طلایی بشه.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...