Pages

Thursday, July 28, 2016

توپی شکلاتی


مواد اولیه :

آرد ۲ پیمانه
کره 1 پیمانه (227 گرم)
پودر قند 1/2 پیمانه
پودر کاکائو 1/4 پیمانه
نمک 1 پنچ
عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری
نشاسته ذرت 1 قاشق سوپخوری
شکلات چیپسی ریز یا شکلات خرد شده ۲/۳ پیمانه
پودر قند اضافه



فر رو با حرارت 350 درجه فارنهایت روشن میکنیم تا گرم بشه.
کره که باید به دمای محیط رسیده باشه با پودر قند مخلوط میکنیم. اونقدری میزنیم تا کره نرم و کرمی بشه. عصاره وانیل رو اضافه میکنیم.

آرد، پودر کاکائو، نمک و نشاسته رو جداگانه مخلوط و با هم الک میکنیم. بعد به مواد اضافه میکنیم.
در آخر هم شکلات چیپسی ریز رو میریزیم. من البته از شکلات تخته ای تلخ استفاده کردم، با یه کارد بزرگ روی تخته خرد کردم.
برای انتخاب شکلات میتونیم شکلات شیری یا شکلات تلخ رو بسته به ذائقه استفاده کنیم.


روی سینی فر رو کاغذ پهن میکنیم. از خمیر به اندازه یه قاشق چایخوری پر برمیداریم و گرد میکنیم. میتونیم شیرینی ها رو با فاصله کم از هم داخل سینی بچینیم. برای 15-14 دقیقه داخل فر گرم میپزیم.
میگذاریم تا کاملا سرد بشند و داخل پودر قند میغلطونیم.


معمولا پودر قند بار اول تا حدی به خورد شیرینیها میرند.
من هر بار قبل از چیدن داخل ظرف همون تعدادی رو که لازم دارم دوباره به پودر قند آغشته میکنم.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...